Jesteśmy przedszkolem z dużymi tradycjami. Posiadamy czterdziestoletnie doświadczenie w organizowaniu opieki dla najmłodszych dzieci przygotowując je, na wszystkich etapach wychowania przedszkolnego do rozpoczęcia nauki w szkole.
Nasza placówka zapewnia wszechstronny rozwój dziecka wprowadzając je w świat wartości takich, jak: prawda, dobro i piękno. Dbamy też o to, by nasi wychowankowie potrafili funkcjonować w świecie, który ustawicznie się zmienia- otwiera na nowe technologie, nowe specjalności zawodowe wymuszając konieczność uczenia się przez całe życie.
Troską otaczamy dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Prowadzimy oddział integracyjny, który zapewnia dostosowanie warunków edukacyjnych i organizację procesu kształcenia zgodnie z potrzebami dzieci.
Dyrektor: Agata Szychowicz
Wicedyrektor: Krystyna Neuman-Betka
Maluchy I
wychowawca: Marcelina Kempny
oddziałowa: Ilona Lachowicz
pomoc nauczyciela: Izabela Odojczyk
Maluchy II
wychowawca: Katarzyna Bombik
oddziałowa: Magdalena Bider
pomoc nauczyciela: Barbara Deminger
Młodszaki I
wychowawca: Natalia Jarominek
nauczyciel współorganizujący: Anna Szkorupa
oddziałowa: Danuta Krok
Młodszaki II
wychowawca: Dorota Trela
oddziałowa: Izabela Żak
Starszaki I
wychowawca: Izabela Kolorz
oddziałowa: Mirosława Sobera
Starszaki II
wychowawca : Patrycja Thomas
oddziałowa: Anna Honkisz
Zerówka I
wychowawca: Bożena Walo
nauczyciel współorganizujący: Natalia Kuchcik
oddziałowa:Sylwia Olech
Zerówka II
wychowawca: Sandra Kwiatkowska
nauczyciel współorganizujący: Jagoda Kapuła
oddziałowa: Małgorzata Dwornik
Zerówka III
wychowawca: Sandra Śpiewok
oddziałowa: Mariola Misztal
Nauczyciele uzupełniający: Barbara Puszyńska, Katarzyna Czogała, Elżbieta Wala
Pedagog: Aleksandra Mura
Psycholog: Alicja Sieprawska
Język angielski: Anna Słowińska
Religia: Bożena Kałuża
Intendent: Halina Androsz
Sekretarz: Edyta Kałuża
Woźny: Sławomir Misztal, Ignacy Dwornik
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
6.30-8.00 |
Schodzenie się dzieci . Rozmowy indywidualne. Zabawy swobodne według zainteresowań dzieci w kącikach tematycznych.
|
8.00 – 8.15 |
Zabawy dydaktyczne w małych grupach (logopedyczne, ortofoniczne), zabawy dywanowe.
|
8.15-8.30 |
Zabawa ruchowa (3-latki), zestaw ćwiczeń porannych (4,5,6-latki)
|
8.30-9.00 |
Czynności porządkowe i higieniczne. Śniadanie.
|
9.00 – 10.00 |
Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą wynikające z podstawy programowej i przyjętego programu wychowania przedszkolnego. Dzieci w wieku 3-4 lata około 15 minut Dzieci w wieku 5-6 lat około 30 minut |
10.00 – 11.30 |
Zabawy dowolne wynikające z zainteresowań dzieci lub zajęcia rozwijające zainteresowania dzieci, zabawy w kącikach tematycznych oraz wspomagające rozwój dziecka. Pobyt na świeżym powietrzu: zabawy ruchowe i swobodne w ogrodzie przedszkolnym, zajęcia przyrodnicze, spacery, wycieczki.
|
11.30-12.00 |
Czynności porządkowe i higieniczne. Obiad.
|
12.00 – 13.30 3-latki |
Poobiedni relaks. Leżakowanie. Słuchanie literatury dziecięcej, muzyki relaksacyjnej.
|
12.00 – 12.15 4-6- latki |
Poobiedni relaks. Słuchanie literatury dziecięcej, muzyki relaksacyjnej. |
12.15-13.30 4-6- latki |
Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia grafomotoryczne. Zajęcia indywidualne wspomagające rozwój dzieci. Zabawy swobodne. Zajęcia dodatkowe rozwijające zainteresowania dzieci. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym, spacery. |
13.30-14.00 |
Czynności porządkowe i higieniczne. Podwieczorek.
|
14.00 – 15.00 |
Zabawa ruchowa. Ćwiczenia indywidualne lub w małych grupach dostosowane do potrzeb i możliwości dzieci. Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych. Zabawy w kącikach tematycznych.
|
15.00-16.30 |
Zabawy dywanowe. Zabawy dowolne przy stolikach – gry dydaktyczne, puzzle, układanki. Zabawy rozwijające zdolności i zainteresowania dzieci. Aktywność własna dzieci. Pobyt na świeżym powietrzu: zabawy swobodne w ogrodzie przedszkolnym. Rozchodzenie się dzieci do domów.
|
Język angielski
W naszym przedszkolu wprowadzamy dzieci w świat języka angielskiego w naturalny sposób, chcemy, aby język angielski stał się od najmłodszych lat częścią ich codziennego życia. Zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu po pół godziny i prowadzone są w formie zabawy. Podczas zajęć koncentrujemy się głównie na nauczaniu dwóch sprawności: słuchania i mówienia.
Rozwijanie sprawności słuchania odbywa się poprzez:
W zerówkach pracujemy na opracowaniu "Fun time" wyd. MAC. Podręcznik zaprasza dzieci do nauki poprzez zabawy wymagające zaangażowania wielu zmysłów. Dzieci wraz z bohaterami książki odkrywają coraz to nowsze słownictwo i przeżywają wiele przygód, przy okazji ucząc się języka angielskiego.
Prowadząca: Katarzyna Bombik, Natalia Jarominek
Grupa | Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek |
Maluchy I | 9.30-10.00 | 9.30-10.00 | ||
Maluchy II | 10.00-10.30 | 10.00-10.30 | ||
Młodszaki I | 10.00-10.30 | 10.00-10.30 | ||
Młodszaki II | 10.00-10.30 | 10.00-10.30 | ||
Starszaki I | 11.00-11.30 | 10.30-11.00 | ||
Starszaki II | 10.30-11.00 | 11.00-11.30 | ||
Zerówka I | 11.00-11.30 | 11.00-11.30 | ||
Zerówka II | 10.30-11.00 | 10.30-11.00 | ||
Zerówka III | 12.00-12.30 | 12.00-12.30 |
W naszym przedszkolu prowadzona jest katecheza w pięciu grupach. Celem katechezy jest budzenie zaufania dzieci do najlepszego Przyjaciela, którym jest Jezus. Dzieci mają doświadczyć Jego obecności oraz zachęcane są do rozmowy z Nim czyli modlitwy.
Zajęcia oparte są na metodach aktywizujących m.in. metody integracji, plastyczne, muzyczne, dramowe, gry i zabawy dydaktyczne, a także proste metody biblijne i liturgiczne.
Istotnym elementem dydaktycznym są opowiadania, których bohaterami są Julka i Kacper. Opowiadania te cieszą się dużym zainteresowaniem dzieci i towarzyszą katechezom przez cały rok.
Prowadząca katechezę w naszym przedszkolu: Bożena Kałuża
Grupa |
czwartek |
piątek |
Starszaki I |
11.00-11.30 |
11.00-11.30 |
Starszaki II |
12:00-12:30 |
12:00-12:30 |
Zerówka I |
13.30-14.00 |
13.30-14.00 |
Zerówka II |
12.30-13.00 |
12.30-13.00 |
Zerówka III |
13.00-13.30 |
13.00-13.30 |